Felanmälan

Skriv ut Lyssna

Kontakta kundtjänst

Telefon: 0247-800 00

E-postadress: kundtjanst@leksand.se

Om du upptäcker allvarliga fel i kommunala fastigheter, på gator eller om gatubelysningen har slocknat, så kan du hjälpa till genom att anmäla det.

Fastigheter

Vid fel på inbrott- och passagesystemet i kommunens fastigheter under kontorstid kontaktar du Leksandsbostäder på telefon 0247-805 00. Övrig tid och helgdagar kontaktar du jourtelefonen på telefon 023-197 13 och begär att bli kopplad till Leksandsbostäders fastighetsberedskap. 

Gator

Under kontorstid går det att ringa till kommunens växel på telefon 0247-800 00 eller Leksandsbostäders växel 0247-805 00. När växeln är stängd ska allvarliga fel på vägnätet som Leksands kommun sköter anmälas till SOS-alarm på telefon 023-197 13, ”Leksandsbostäders Gata/Parkberedskap”.

Vatten och avlopp

Vid akuta fel på det kommunala vatten- och avloppsnätet ska man ringa kundservice på Dala vatten och avfall AB, telefon 020-200 210. Utanför kontorstid ringer man 023-133 08.

Gatubelysningen

Dala energi har hand om underhållet för de flesta gatubelysningarna i Leksands kommun. Det finns dock vissa anläggningar som faller under Trafikverkets ansvar. Skulle det vara så att den lampa du rapporterar tillhör Trafikverket, kommer vi att vägleda dig till dem för vidare åtgärder.

Felanmälan, gatubelysning på Dala energis webbplats

Information om störningar och avbrott

Här hittar du länkar till andra webbsidor som kan informera om aktuella störningar och avbrott i Leksands kommun:

Dricksvatten

www.dalavattenavfall.se

Fjärrvärme

www.adven.se

Lokaltrafik

www.dalatrafik.se

Sidan uppdaterad: 2023-12-01