Här kan du som medborgare och brukare lämna synpunkter och klagomål på kommunens verksamheter. Genom att tycka till hjälper du oss att förbättra verksamheten.
Dina synpunkter skickas till ansvarig chef som kontaktar dig om du vill. Du kan välja att vara anonym, men då kan du naturligtvis inte få något svar. Alla synpunkter och klagomål hanteras enligt kommunens administrativa rutiner.
Redovisning av synpunkter och klagomål
Här redovisas svar på synpunkter och klagomål per kvartal och sektor.
2022
Felanmälan gör du på annan plats
Gäller ditt ärende en felanmälan av till exempel gator, vägar eller belysning hänvisas du till sidan Felanmälan. Se relaterad information.
Olägenhet och störning
Om du upplever olägenhet eller störning från något i omgivningen bör du i första hand kontakta den som orsakar störningen. Hjälper inte det kan miljöenheten utreda frågan. Se relaterad information.
Anmälan om misstänkt matförgiftning
Kontakta miljöenheten omgående om du misstänker att du blivit sjuk eller fått en allergisk reaktion av mat som du ätit på restaurang eller handlat i en butik. Se relaterad information.
Medborgarnas förslagslåda
Du som är bosatt i Leksands kommun har möjlighet att påverka den politik som förs i kommunen. I Medborgarnas förslagslåda kan du lämna egna förslag på förändringar inom kommunens verksamhetsområden. Se relaterad information.