Kontakta Vuxenutbildningen

Skriv ut Lyssna

Kontakta kundtjänst

Telefon: 0247-800 00

E-postadress: kundtjanst@leksand.se

Vuxenutbildningen

vuxenutbildning@leksand.se Telefon: 0247-806 68 Besöksadress: Fiskgatan 7

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik! Du kan ringa oss, boka besök eller titta in på vår drop-in tid på tisdagar. Du kan även kontakta våra samarbetspartners NTI-skolan och Trainor.

Hitta till Vuxenutbildningen i Leksand och Rättvik

Vuxenutbildningen

vuxenutbildning@leksand.se Telefon: 0247-806 68 Besöksadress: Fiskgatan 7

Rektor

Cecilia Falk

Studie- och yrkesvägledare

Telefontid:
- Tisdagar klockan 10.30-12, samt onsdagen den 8 mars klockan 11.30-12.
Telefon: 0247-808 00
Observera! Tisdagen den 7, 21 och 28 mars är telefontiden inställd.  

- Onsdagar klockan 13.15-14.30 samt fredagar klockan 10.30-12.
Telefon: 0247-806 22.
Observera! Onsdagen den 22 mars är telefontiden inställd! 

Drop-in:
Tisdagar klockan 10.30-12.
Observera! Tisdagen den 7 mars och tisdagen den 21 mars är drop-in-tiden inställd! 

Kompetens- och utbildningssamordnare

Liv-Grete Lidberg

Lärcentrum-koordinator

Mona Rooth

Administratör/Reception

Bittan Norman

Administrativ assistent/Reception

Margreth Hall

Våra öppettider

Receptionens öppettider, helgfria vardagar:
Måndag-fredag 8.15-10 10.30-12 

Administrationens öppettider, helgfria vardagar:
Måndag-torsdag 8-15.30
Fredag 8-14

NTI:s studerandeservice

Kontakt: Kontakt – NTI-skolan

Hermods studerandeservice

Du som redan studerar på Hermods genom Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik kan kontakta Hermods studerandeservice direkt vid eventuell ändring av pågående studieplan, till exempel om du vill förlänga en pågående kurs eller göra ett avbrott.
Kontakt: Hermods

Samarbete med Rättviks kommun

Vuxenutbildningen i Leksand-Rättvik har en gemensam organisation. Leksands kommun är värdkommun.

Synpunkter och klagomål på utbildningen

Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om Vuxenutbildningens verksamhet, så att vi får en chans att göra saker bättre eller rätta till fel och brister. Det kan vara positiva synpunkter, klagomål om något du är missnöjd med, en idé eller något du tycker borde fungera bättre. 

· Ett klagomål är en anmälan om att medborgaren är missnöjd med verksamheten eller bemötandet. 

· En synpunkt kan vara beröm, frågor eller förslag. Enligt 4 kap. 6 §, 8 § skollagen (2010:800) ska det finnas rutiner för att ta emot klagomål. Klagomål ska utredas så fort som möjligt. 

· Deltagarrådet är till för deltagarna inom Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik. Där har du möjlighet att lyfta tankar/ideér och förslag om kursen och utbildningen. Deltagarrådet är två gånger per termin. 

Så här gör du:
1. Prata med din lärare. Om du inte är nöjd med det stöd du får, har svårigheter eller har synpunkter på undervisningen ska du först prata om detta med din lärare. 

2. Kontakta rektor på skolan. Om du inte får den hjälp eller det stöd du behöver av din lärare ska du kontakta rektorn på skolan, cecilia.falk@leksand.se. Det är också rektor som beslutar om olika åtgärder. 

3. Kontakta VIA-förvaltningen. Om rektor på skolan inte åtgärdat bristerna eller löst frågan ska du kontakta förvaltningschefen för VIA-förvaltningen.

Vad händer sedan?
Du kan lämna synpunkter anonymt. Vill du ha en personlig återkoppling om hur dina klagomål eller synpunkter följs upp behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. 

Sidan uppdaterad: 2023-03-08