Kontakta Vuxenutbildningen

Skriv ut Lyssna

Kontakta kundtjänst

Telefon: 0247-800 00

E-postadress: kundtjanst@leksand.se

Vuxenutbildningen

vuxenutbildning@leksand.se Telefon: 0247-806 68 Besöksadress: Fiskgatan 7

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik! Du kan ringa oss, boka besök eller titta in på vår drop-in tid på tisdagar. Du kan även kontakta våra samarbetspartners NTI-skolan och Trainor.

Hitta till Vuxenutbildningen i Leksand och Rättvik

Vuxenutbildningen

vuxenutbildning@leksand.se Telefon: 0247-806 68 Besöksadress: Fiskgatan 7

Rektor

Cecilia Falk

Samordnare

Petter Eriksson

Studie- och yrkesvägledare

Telefontid:
- Tisdagar klockan 10.30-12
- Onsdagar klockan 13.15-14.30
- Fredagar klockan 10.30-12

Telefon: 0247-808 20

Observera! Fredagen den 22 september, tisdagen den 17 oktober samt fredagen den 20 oktober är telefontiden inställd. 

Drop-in:
Tisdagar klockan 10.30-12.

Observera! Tisdagen den 17 oktober är drop-in-tiden inställd. 

Studie- och yrkesvägledare

Marie Arkebrink

Kompetens- och utbildningssamordnare

Liv-Grete Lidberg

Lärcentrum-koordinator

Mona Rooth

Kvalificerad handläggare

Bittan Norman

Administrativ assistent/Reception

Margreth Hall

Våra öppettider

Receptionens öppettider, helgfria vardagar:
Måndag-torsdag 8.15-12 

Administrationens öppettider, helgfria vardagar:
Måndag-torsdag 8-15.30
Fredag 8-14

NTI:s studerandeservice

Kontakt: Kontakt – NTI-skolan

Samarbete med Rättviks kommun

Vuxenutbildningen i Leksand-Rättvik har en gemensam organisation. Leksands kommun är värdkommun.

Synpunkter och klagomål på utbildningen

Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om Vuxenutbildningens verksamhet, så att vi får en chans att göra saker bättre eller rätta till fel och brister. Det kan vara positiva synpunkter, klagomål om något du är missnöjd med, en idé eller något du tycker borde fungera bättre. 

· Ett klagomål är en anmälan om att medborgaren är missnöjd med verksamheten eller bemötandet. 

· En synpunkt kan vara beröm, frågor eller förslag. Enligt 4 kap. 6 §, 8 § skollagen (2010:800) ska det finnas rutiner för att ta emot klagomål. Klagomål ska utredas så fort som möjligt. 

· Deltagarrådet är till för deltagarna inom Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik. Där har du möjlighet att lyfta tankar/ideér och förslag om kursen och utbildningen. Deltagarrådet är två gånger per termin. 

Så här gör du:
1. Prata med din lärare. Om du inte är nöjd med det stöd du får, har svårigheter eller har synpunkter på undervisningen ska du först prata om detta med din lärare. 

2. Kontakta rektor på skolan. Om du inte får den hjälp eller det stöd du behöver av din lärare ska du kontakta rektorn på skolan, cecilia.falk@leksand.se. Det är också rektor som beslutar om olika åtgärder. 

3. Kontakta VIA-förvaltningen. Om rektor på skolan inte åtgärdat bristerna eller löst frågan ska du kontakta förvaltningschefen för VIA-förvaltningen.

Vad händer sedan?
Du kan lämna synpunkter anonymt. Vill du ha en personlig återkoppling om hur dina klagomål eller synpunkter följs upp behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. 

Sidan uppdaterad: 2023-09-12