Hoppa till innehåll Hoppa till meny
Öppna sök Sök

Synpunkter och klagomål (Tyck till)

Här kan du som medborgare och brukare lämna synpunkter och klagomål på kommunens verksamheter. Genom att tycka till hjälper du oss att förbättra verksamheten.

Här kan du som medborgare och brukare lämna synpunkter och klagomål på kommunens verksamheter. Dina synpunkter skickas till ansvarig chef som kontaktar dig om du vill.

Skriv vilken verksamhet som du har synpunkter på. Det kan vara till exempel förskolan eller hemtjänsten.

Här skriver du din synpunkt eller ditt klagomål.

Skriv ditt namn här. Om du vill vara anonym så hoppar du över det här fältet.
Vill du att vi kontaktar dig? * (obligatorisk)
Vill du att vi kontaktar dig?

Välj ett alternativ.

Skriv ditt telefonnummer om du vill att ansvarig chef kontaktar dig via telefon.

Skriv din e-postadress om du vill att ansvarig chef kontaktar dig via e-post.

Ansvarig chef tar emot synpunkterna

Dina synpunkter skickas till ansvarig chef som kontaktar dig om du vill. Du kan välja att vara anonym, men då kan du naturligtvis inte få något svar. Alla synpunkter och klagomål hanteras enligt kommunens administrativa rutiner.

Redovisning av synpunkter och klagomål

Här redovisas svar på synpunkter och klagomål per kvartal och sektor.

Om du vill göra en felanmälan

Gäller ditt ärende en felanmälan av till exempel gator, vägar eller belysning hänvisar vi dig till sidan Felanmälan.

Gör en felanmälan

Olägenhet och störning

Om du upplever olägenhet eller störning från något i omgivningen bör du i första hand kontakta den som orsakar störningen. Hjälper inte det kan miljöenheten utreda frågan.

Boendemiljö och klagomål på boendemiljön

Anmälan om misstänkt matförgiftning

Kontakta miljöenheten omgående om du misstänker att du blivit sjuk eller fått en allergisk reaktion av mat som du ätit på restaurang eller handlat i en butik.

Livsmedel och klagomål på livsmedel och livsmedelsverksamheter

Sidan uppdaterad: